İnsanlığın Umut Arayışı, Umut Tacirleri
Bir düşünün mesela.
Mutlu olmak istiyorsunuz...
Sürekli oradan oraya koşturup duruyorsunuz.
İnsanoğlu nereye kaçacağını bilemeyen fareler gibi görünmüyor mu gözünüze?
Bütün bu sistem sizi daha çok mutlu etme vaadiyle önünüze serilen metodlar, ürünler ve deneyimlerle dolu değil mi? Bir tür umut ticareti...
O seyahate çık ve hayatının en güzel anlarını yaşa!
O ayakkabıyı al ve kendini harika hisset!
O kitabı oku aradığın cevapları bul!
O yatakta uyu şahane rüyalar gör!
O koltuğa otur ve hak ettiğin rahatlığa kavuş!
1920'lerde insanın umut arayışı güdüsüne hitap ederek reklam dünyasının altını üstüne getiren Bernays'ın en büyük şansı Freud'un yeğeni olmasıydı.
Bernays, herkesin duygusal olarak kendini iyi hissetme arayışı içinde olduğunu fark etmişti. İnsanlar kontrol edilebilir varlıklardı. Lüzumlu lüzumsuz bir dolu eşyalar satın alıp, anlık hevesler peşinde koşabiliyorlardı. Bu zaafları sayesinde reklam dünyasını ihya edebilirlerdi.
İşte o gün bugündür reklam dünyası insanın duygusal zekasına yönelik çalışmaya başlamıştır. Reklamcılar, ihtiyaç olsun ya da olmasın daha güzel görünmek ya da daha iyi hissetmek için oradan oraya koşuşturabilen insanoğlunu ablukaya alabildiler.
Yıl artık 2020...
İşte size 2020 yılı dünya gerçeği:
Herkesin dolabında giyebileceğinden çok daha fazla kıyafeti var.
Evdeki eşyaların çoğu kullanılmıyor. Dekora,süse,biblolara,tablolara, mumlara, aynalara, vazolara verilen paranın haddi hesabı yok.
Akıllı telefonlar sayesinde acı gerçekten
kaçmak daha kolay. Bu küçük ve akıllı telefonlar sayesinde kimse ne yaptığının farkında değil, an gerçeğinin içinde kalmak imkansız...
Bütün dünya avuçlarının içindeymiş gibi hissediyor insanlar...
Yaşam akıp gidiyor ama insanoğlu hakiki duygularını bastırmak için her gün yeni cihazlar, yeni yöntemlerle hayata devam ediyor.
Yorumlar
Yorum Gönder